Odpowiedzi

2010-03-04T14:39:49+01:00
Gwara śląska:

bajtel – dziecko, chłopiec

bania – dynia

cyganić – kłamać

dziołcha – dziewczyna

galołty – spodnie

glaca – łysina

wydać się – wyjść za mąż

lica – policzki

larmo – hałas

Pozdrawiam ;)
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T14:45:09+01:00
Słownik śląski..

A
- ajmer – wiadro
B
- bajtel - dziecko
C
- ciepać - rzucać
D
- dziołcha - dziewczyna
E
- eli - lub, albo
F
- fest - mocno
G
- godać - mówić
H
- heft - zeszyt lub jakieś papiery / czasem ubrania
I
- izba - pokój
J
- ja - tak
K
- koło - rower
L
- luft - powietrze
M
- miesioncek – księżyc
N
- nudle – makaron
O
- oma - babcia
P
- poleku – powoli
R
- ryć się – pchać / wtrącać się
S
- smażonka – jajecznica
T
- tanksztela – stacja benzynowa
U
- ukidlany – poplamiony (najczęściej jakimiś płynami)
W
- wartko – szybko
Y
- yno – tylko
Z
- zołza – sos