Mam dyskotekę, i nie będę miała czasu odrobić . ; ( Proszę o pomoc.

1. Sprowadź ułamki do wspólnego mianownika i zaznacz największy.

a) 6/7 i 4/8 i 1/2
b) 5/9 i 2/3 i 7/18
c) 5/6 i 3/4 i 1/2
d) 3/8 i 9/10 i 4/5
e) 2/3 i 3/5 i 4/15
f) 3/4 i 5/6 i 3/8

2. Sprowadź ułamki do wspólnego licznika i zaznacz największy.

a) 1/2 i 2/3 i 3/4
b) 2/7 i 3/8 i 4/9

3. Porównaj ułamki, wstawiając jeden ze znaków: >, <, =. Zapisz je od największego do najmniejszego.

a) 5/7 i 3/35 i 3/5
b) 1/3 i 2/5 i 7/10
c) 7/10 i 11/12 i 2/24
d) 2/23 i 3/44 i 5/20

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:09:34+01:00
1. a. 48/56 (najw.) 28/56 28/56
b. 10/18 12/18 (najw.) 7/18
c. 10/12 (najw.) 9/12 6/12
d. 30/80 72/80 (najw.) 64/80
e. 10/15 (najw.) 9/15 4/15
f. 36/48 40/48(najw.) 18/48
2. a. 6/12 6/9 6/8 (najw.)
b. 12/42 12/32 12/27 (najw.)
3. 25/35>21/35>3/35
21/30>12/30>10/30
110/120>84/120>10/120
30/120>30/345>30/440

mam nadzieję że pomogłam :)
4 5 4
2010-03-04T15:28:55+01:00
1
6/7i4/8i1/2 = 48/56 i 28/56 i 28/56 największy 48/56
10/18 i 12/18 i 7/18 największy 12/18
10/12 i 9/12 i 6/12 największy 10/12
15/40 i 36/40 i 32/40 największy 36/40
10/15 i 9/15 i 4/15 największy 10/15
18/24 i 20/24 i 9/24 najwięlszy 20/24

2

przykro mi ale nie umie drugiego

3
a-25/35<21/35<3/35
b-21/30<16/30<10/30
c-110/120<84/120<10/120
d-nie umie d
1 5 1