1. W jakim czasie zatrzyma się samochód o masie 1300 kg jadący z prędkością 100 km/h jeżeli siła hamująca wynosi 2600 N.
2. Oblicz prędkość ciała znajdującego się na równiku jeżeli promień ziemi wynosi 6370 km.
WSKAZÓWKA:
Okres ruchu ciała znajdującego się na równiku wynosi 24 h

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:12:19+01:00
Zad 1

Ek=W
mV²/2=F*S
S=mV²/2F
S=1300kg*(100km/h)²/2*260N
S=130000/520=250m

droga hamowania = 250m
zad. 2
Rz==6370000 m ; T=24H = 86400sek
v = (2*PI*Rz)/T = (6,28*6370000)/86400
v=463 m/s
zad. 3
w czasie 90 sekund doknuje 15 okrązen
f=15/90=5/30=1/6
czyli w czasie 1 sekundy dokona 1/6 okrazenia tzn ze w czasie
6 sekund ciało zakreśli pełny okrąg (60st/na sekunde z taka porusza sie predkoscia kątowa)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:18:15+01:00
1.
Dane:
m = 1300kg
v = 100km/h = 28m/s (w przybliżeniu)
F = 2600N

a = F/m = 2600N/1300kg = 2m/s^2

a = ΔV/t
Prędkość kocowa jest równa 0, więc:
a = V/t = 28m/s / t
t = 28m/s / 2m/s^2 = 14s
Odp. Samochód zatrzyma się po 14 s.

2. Dane:
Rz = 6370km
Szukane: V=?

V = 2πRz/24h = 2*3,14* 6370km/24h =400003,6km/24h = 1666,82 km/h (w przybliżeniu)

Odp. Prędkość tego ciała wynosi w przybliżeniu 1666,82 km/h.

pozdro
kamas 248
3 4 3