Hej pomożecie mi rozwiązać takie 3 zadanka?
proszę!!!!
ratujcie mnie!!!!
oto one:
1.Cennik karmy dla psóe w sklepie "as"
Wielkośc Cena opakowania
opakowania
1,5 kg 11zł
4kg 27,90zł
15kg 74,40zł

Uczniowie zebrali 68,50zł na zakup karmy dla psów przebywających w schronisku.Ile najwięcej kilogramów karmy mogą kupić w sklepie "as".Ile pieniędzy im zostanie.(z obliczeniami)


2.Na planie schroniska dla zwierząt narysowanym w skali 1:200 pomieszczenie dla psów na kształt prostokąta o wymiarach 3cm X 2cm.W rzeczywistości wymiary tego pomieszczenia są równe.... (z obliczeniami)


3.Liczbę trzy i jedna trzecia przedstaw jako sumę takich dwóch ułamków,że jeden z nich jest 8 razy większy od drugiego (z obliczeniami)


proszę dam naj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-04T15:19:03+01:00
1.68,50-27,90=40,60
40,60-27,90=12,70
12,70-11,00=1,70
4kg+4kg+1,5kg=9,5kg

Mogą kupić 9,5kg i zostanie im 1,70zł.

2. 1cm na planie-200cm=2m w rzeczywistości
3cm- 6m w rzeczywistości
2cm - 4m w rzeczywistości
wymiary pomieszczenia są równe 6m na 4m.

3. 9x=3⅓
x=10/27
8x=80/27
10/27+80/27=3⅓
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:20:02+01:00
Zad 1

27,90 * 2 = 55,80 zł
55,80 + 11 = 66,80 zł
68,50 - 66,80 = 1,70 zł
4 * 2 + 1,5 = 9,5 kg
Odp. Mogą kupić najwięcej 9,5 kg karmy i zostanie im 1,70 zł.

Zad. 2

3 cm * 200 = 600 cm = 6 m
2 cm * 200 = 400 cm = 4 m
Odp. W rzeczywistości wymiary tego pomieszczenia są równe 4 metrów i 4 metry.


Zad. 3

9x = 3 1/3
x = 10/27
8x = 80/27
10/27 + 80/27 = 3 1/3

P.S. To 1/3 to ułamek ;))
Licze na naj ;DD pzdr. :]
1 5 1
2010-03-04T15:25:00+01:00
Zad.1
68,5zł/27,90zł=2 i reszty 12,7 (tyle opakowań po 4 kg)
12,7zł/11zł=1 i reszty 1,7 (pyle opakowań po po 1,5kg)
2*4kg+1,5kg=9,5kg
a ile złoty reszty to z drugiego działania 1,7zł

zad.2
jeżeli mapa w sklali 1:200 to możymy przez 200
3cm*200=600cm=6m
2cm*200=400cm=4m

zad.3
pierwsza liczba - x
druga liczba - 8x

x+8x=3 ¹/₃
9x=3 ¹/₃ |/9
x=¹⁰/₃ * ¹/₉
x=¹⁰/₂₇

¹⁰/₂₇*8=⁸⁰/₂₇

pierwsza liczba - ¹⁰/₂₇
druga liczba - ¹⁰/₂₇*8=⁸⁰/₂₇
1 5 1