Objętość graniastosłupa trójkątnego o wysokości 10cm jest równa 320 cm sześciennych . Podstawą jest trójkąt prostokątny równoramienny . Jakie długości mają ramiona tej podstawy .? prosze pomuzcie bo mi 1 grozi na koniec a tak jak był z tego zadania dostała 5 to bym miała 2 pomurzcie prosze .
(objętość) V = Pp razy H
pole podstawy razy wysokość to objętość graniastosłupa

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:22:52+01:00
H = 10 cm
V = 320 cm³
V = Pp * H
320cm³ = Pp * 10 cm \:10cm
Pp = 32 cm²
Pp = (a * h)/2
h = a
Pp = a²/2
32cm² = a²/2 \*2
64cm² = a² \√
√64cm² = √a²
a = 8cm
Odp. Ramina mają długości 8 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:25:09+01:00
V=Pp*H
Pp=A*H/2
A=H
Pp=A*A/2
Pp=A^2/2

320=A^2*10/2
640=10A^2
A^2=64
A=8
^2-DO POTEGI 2
RAMIONA MAJĄ długość 8