Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T19:39:37+02:00
Znaczenie glonów
a)są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej,
b)biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
c)wydzielają tlen podczas fotosyntezy,
d)zwiększają aerację, czyli napowietrzenie gleby, mineralizują glebę,
jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę,
e)wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (listownica, morszczyn),
f) stanowią białkowy pokarm dla człowieka (clorella, listownica),
g)są źródłem witamin, jodu, boru, miedzi, soli potasowych i sodowych (morszczyn),
h) przemysł tekstylny wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do impregnacji tkanin (aby były nieprzemakalne) ,
1 5 1
2009-10-20T20:52:40+02:00
A) Zakwity sinic
b) zakwity planktonowe glonow
c) produkuja materie organiczna
d) tworza plankton
e) stanowia pokarm dla roslinozerbych zwierzat (nie wiem czy to jest dobrze ale raczej TAK ) ;d;d

Pozdrowienia . :*
1 5 1
2009-10-20T21:09:37+02:00
A)nawóz
b)producenci materii organicznej
c)mają decydujący wpływ na klimat
d)służą jako pożywienie
e)wytwarza się z nich leki i kosmetyki
f) otrzymuje się z nich agar
1 5 1