Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:21:20+01:00
* 1804 mechaniczny warsztat do tkania wzorzystego (Joseph Marie Jacquard)
o szybowiec - J.B. Meusnier
* 1807 gazowa latarnia uliczna (zastosowanie) - Londyn
* 1811 gazownia miejska
* 1815 lampa Davy'ego (bezpieczna lampa górnicza) - Humphrey Davy
* 1816 stetoskop
* 1817 fotokomórka - Jons Berzelius
* 1818 frezarka
* 1822 maszyna do składania tekstu
o Soczewka Fresnela (Augustin-Jean Fresnel)
* 1824 cement portlandzki
* 1825 publiczna linia kolejowa
* 1826 początki fotografii (Joseph Niepce)
* 1827 turbina wodna B. Fourneyron
* 1828 karabin odtylcowy N. Dreyse
o maszyna do szycia
o przędzarka obrączkowa
* 1831 żniwiarka - Cyrus Hall McCormick
* 1832 piec gazowy - James Sharp
o prądnica
o żniwiarka
* 1835 rewolwer (Samuel Colt)
* 1837 telegraf elektromagnetyczny (Samuel Morse)
* 1839 fotografia dagerotypowa (Louis Daguerre)
* 1840 nawozy sztuczne
* 1846 maszyna do szycia
o agrafka (Walter Hunt)
* 1853 lampa naftowa (ropa naftowa) (Ignacy Łukasiewicz)
o Strzykawka i igła do zastrzyków (Charles Gabriel Pravaz - Francja)
* 1856 konwertor Bessemera Henry Bessemer
* 1859 akumulator ołowiowy
* 1860 samochód o napędzie gazowym - Etienne Lenoir (Francja)
* 1862 tworzywo sztuczne
* 1864 karabin Gatlinga z ręcznym napędem (Richard Gatling)
* 1870 margaryna (Hippolyte Mege-Mauriez)
* 1873 dynamit (Alfred Nobel)
* 1876 telefon (Alexander Graham Bell)
* 1878 elektryczny piec łukowy - William Siemens
* 1879 Żarówka (Thomas Alva Edison)
* 1880 papieros James Albert Bonsack patentuje dwukrotnie maszynę do masowej produkcji papierosów
* 1884 karabin maszynowy (Hiram Maxim)
o sterowiec - Arthur Renard i Charles Kerebs
* 1885 szybkoobrotowy silnik benzynowy (patent) - Gottlieb Daimler (Niemcy)
* 1889 przerzutka
* 1885 samochód z silnikiem benzynowym (Carl Friedrich Benz)
o koszulka Auera - Carl Auer
* 1890 piec indukcyjny - Edward Allen
* 1892 schody ruchome - Jesse Reno
o galwanizacja - Michael Faraday
* 1895 kino - kinematograf (August Lumiere i Ludwik Lumiere)
* 1896 radio (Guglielmo Marconi, Aleksander Popow i Nikola Tesla)
* 1898 magnetyczny zapis dźwięku (Valdemar Poulsen)
* 1902 faks - Arthur Korn opracowuje maszyne do przesylania fotografii na podstawie starego wynalazku Alexnader Bain
* 1903 samolot
* 1908 elektryczny odkurzacz wprowadza na rynek USA firma Hoover
* 1911 początki telewizji - przekazanie obrazu telewizyjnego za pomocą elektryczności
* 1913 taśma produkcyjna - ruchona taśma produkcyjna samochodów - Ford Motor Company
* 1916 czołg - Emest Swinton
* 1917 lodówka elektryczna (General Electric - USA)
* 1919 zegarek naręczny
* 1924 kamera - O. Barnack
o AT&T wprowadza na rynek fax
o telewizja - John Logie Baird
* 1926 rakieta na paliwo ciekłe - Robert H. Goddard
o film dźwiękowy
* 1929 pierwszy syntetyczny antybiotyk - penicylina - Alexander Fleming
o zegar kwarcowy
* 1934 peryskop odwracalny - Rudolf Gundlach
* 1939 radar
o liofilizacja - Franklin Kidd (Anglia)
o śmigłowiec George Sikorsky( w obecnym kształcie )
* 1942 reaktor jądrowy - Enrico Fermi
* 1944 MARK I - elektromechaniczna maszyna licząca na przekaźnikach H. Aiken (IBM)
* 1945 bomba atomowa - Julius Oppenheimer
* 1946 elektroniczna maszyna licząca Eniac
* 1947 pierwszy chromatograf gazowy
o polaroid - Edwin H. Land
* 1948 tranzystor
* 1949 zegar atomowy
* 1952 bomba wodorowa - E. Teller
* 1953 telewizja kolorowa
* 1954 laser, a właściwie maser - pierwszy wzmacniacz kwantowy
* 1955 światłowód - Kapany
o pigułka antykoncepcyjna - G. G. Pincus
* 1956 pierwszy spektrometr masowy
* 1957 sztuczny satelita Ziemi
* 1960 laser rubinowy, Teodor H. Maiman
o laser helowo-neonowy, A. Javan, W.R. Bennet i D.R. Herriott
* 1961 lot kosmiczny człowieka zakończony szczęśliwym powrotem na ziemię - Jurij Gagarin
* 1963 pierwszy spektrometr NMR
* 1966 pierwsza przemysłowo zastosowana synteza asymetryczna - otrzymanie czystego izomeru D+galaktopyranozy
* 1968 myszka komputerowa - Douglas Engelbart
* 1969 pierwszy lot człowieka na księżyc - program Appolo
* 1971 mikroprocesor
* 1979 ciekłokrystaliczny ekran telewizyjny
* 1980 pierwszy automatyczny sekwentyzer DNA
* 1981 odtwarzacz płyt kompaktowych
* 1999 opracowanie technologii klonowania zwierząt - owieczka Dolly
o opracowanie technologii automatycznego wyszukiwania pojedynczych genów w genotypie.
8 4 8
2010-03-04T15:24:12+01:00
Telefon-1876rok
komputer-1958rok
samochód-1875rok
1 5 1
2010-03-04T15:24:20+01:00
1837 - telegraf elektromagnetyczny
1800 - ogniwo galwaniczne
1837 - prąd elektryczny
1807 - parowiec pasażerski