Se miałem dziwny. A tak to było: W tłumie kosmitów na placu stałem. Dwieście ich oczu na mnie patrzyło, ale zarysów ciał nie widziałem.
Wtem usłyszałem - Hej, Ziemianinie, zadam ci teraz trudne pytanie. Musisz się śpieszyć, bo gdy noc minie, chcemy gotowe mieć rozwiązanie. Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę. O siedmiu więcej ma ich dwie pary. A czworo oczu ponad twą miarę, mam ja, ma brat mój i ojciec stary. Połowę grupy już omówiłem, reszta mych druhów ma oko jedno. Z jak liczną grupą tu przybyłem? Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną.



Nie szukać rozw. w internecie bo potrzebuje rozwiązanie samodzielne...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:34:06+01:00
X - ilosc kosmitow z 1 para oczu---->18 kosmitow
x+7-ilosci kosmitow z 2 parami oczu---->x+7=18+7=25
3-ilosc kosmitow z 3 parami oczu-------->3

x*2+(x+7)*4+3*6+x+x+7+3=200
2x+4x+28+12+x+x+7+3=200
2x+4x+x+x=200-3-7-18-28
8x=144/:8
x=18

Razem : 46
26*2=92

Odp.:Kosmitow bylo 92.
(Licze na naj ;p)
2010-03-04T15:40:41+01:00
X -liczba kosmitów dwuocznych
x+7 -Liczba Kosmitów czteroocznych
3 -liczba kosmitów sześicioocznych
2x+10 -liczba kosmitów jednoocznych
2x+4*(x+7)+18+2x+10=200
2x+4x+7x+18+2x+10+20
2x+4x+2x+7x=-18+20
18x=2|:18
x=92
Odp Wszystkich kosmitow bylo 92