Napisz przemówienie na jeden z następujacych tematów:

1 temat - mowa obrończa lub mowa oskarżycielska w sprawie:
*Antygony
*Jacka Soplicy.

2 temat - mowa Cześnika i Rejenta na ślubie Wacława i Klary.

3 temat - mowa pogrzebowa nad grobami Romea i Julii.

4 temat - przemówienie z okazjii nadania szkole imienia Alka, Rudego i Zośki.

DAJĘ NAJ!! NIE Z NETA !!!!!!!!!BO ZGŁASZAM JAKO BŁĘDNE LUB SPAM!

POTRZEBUJĘ NA 6 MARCA DO GODZINY OK. 16:00 ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:12:28+01:00
Mowa pogrzebowa Romea i Juli :

zebraliśmy się dziś tu wszyscy rodzina Juli i Romea by pożegnać parę kochanków którym niedane było być razem za życia mimo tego iz tak bardzo sie kochali , ciągle napotykali na przeszkody . Młodzi piękni ludzie zginęli w tak tragiczny sposób bo nie widzieli żadnego innego wyjścia . spójcie wy wszyscy co odpowiadacie za te tragedie czy do tego trzeba było doprowadzić czy nie czujecie sie winni śmierci waszych bliskich? Lecz oni pewnie wam wybacza teraz sa tam w niebie i patrzą na was lecz nie czuja żalu bowiem maja siebie i nareszcie sa szczęśliwi . smutne jest to ze tak wcześnie nas opuścili bo rzadko się zdarza by miłość była tak żarliwa miedzy dwojgiem ludzi pomimo wszystkich przeszkód . Podziękujmy im za to ze byli i niech ich dusze związane już na zwsze razem w niebie zajmują dane im miejsce po wsze czasy ...
7 4 7
2010-03-04T17:41:22+01:00
Mowa pogrzebowa nad grobami Romea i Julii.

Ja, Monteki, przyznaję się. W sercach rodów Romea i Julii szalała nienawiść. Nie podjęliśmy jakiejkolwiek próby przezwyciężenia wrogości, pomimo tego iż chodziło o zadawnione spory. Czyż nie powinniśmy w odpowiedniej chwili wyciągnąć przyjacielskiej ręki? Woleliśmy obcość. Dziś, gdy dzieci nasze najukochańsze nie żyją, widzę, jak wielki był to błąd. Przez nas nie mogli połączyć się za życia. Czuję ogromny, niewysłowiony żal i ból, wskroś przeszywający me ciało. Mam nadzieję, że ich tragiczna śmierć nauczyła czegoś nas, jak i mieszkańców Werony, a pamięć o nich nigdy nie wygaśnie. Oby okazało się, że po drugiej stronie odnaleźli siebie jeszcze pełniej niż tu, na Ziemi. Panie Kapulet, weźmy przykład z mądrości naszych dzieci i podajmy sobie ręce na znak zgody.
7 3 7