1.Dlaczego dżdżownica jest sprzymierzeńcem ogrodnika - 3argumenty.

2.jaką funkcję pełni siodełko w rozmnażaniu się dżdżownicy

3.jakie znaczenie w poruszaniu się dżdżownicy ma podział ciała na segmenty

daje 11pkt. z gory thx

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:48:37+01:00
1>Dżdżownica jest sprzymierzęcem ogrodnika ponieważ spulchnia ziemię.
2.>W rozmnażaniu sie dżdżownic, siodełko, pełni funkcję poruszania się.
3:>Podzielenie ciała na segmenty powoduje, że po oderwaniu sie kawałka częsci moze ono odrosnąć.
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:48:54+01:00
1.Dlaczego dżdżownica jest sprzymierzeńcem ogrodnika - 3argumenty.
1). Dżdżownica spulchnia ziemie w ogródku
2)Przyczynia się do alkalizacji, przewietrzenia i użyźnienia gleby.
3).Pozbywa sie niektorych szkodników

2.jaką funkcję pełni siodełko w rozmnażaniu się dżdżownicy
Do rozmnażania dżdżownicy służy siodełko (większe, jaśniejsze, szersze) od pozostałych pierścieni.
Siodełko produkuje obrączkę śluzową do , której dostają sie jaja , po czym rzucone są do ziemi.
Z jaj wylegają sie młode

3.jakie znaczenie w poruszaniu się dżdżownicy ma podział ciała na segmenty

podział ciała na segmenty - umożliwia ruch
9 4 9