Oblicz obwody narysowanych trapezów

to jest tak gorna podstawa ma 5 boki 8 i 13 a wysokosc 5 i jest kont prosty

2 boki maja po 5 dolne podstawy tez 5 i wysokosc 4 to wyglada jak ktos ma podr matematka z + str 131

Zad2
podstawy trapezu równoiramiennego mają 4 cm i 20 cm a jego wysokość ma długość 6 cm. Oblicz obwód tego trapezu

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:56:27+01:00
Zad. 1

Dłuższa podstawa (a+b+c) równa się:
13^2-5^2=b^2
169-25=b^2
b=12

8^2-5^2=a^2
64-25=a^2
a= pierwiastek z 39

c=5
a+b+c= 17+ pierwiastek z 39

Ob.= 5+8+13+17+ pierwiastek z 39=43+ pierwiastek z 39
W przybliżeniu 43+6,24=49,24

Zad. 2

Podstawa dzieli się na 3 części, dzielą ją prostopadłe linie wysokości, środkowa część ma taką długość jak górna podstawa czyli 4, pozostaje nam 16 (20-4) i dzielimy to na 2, bo jest to trapez równoramienny. Podsumowując dłuższa podstawa jest podzielona na 3 części w takiej kolejności: 8, 4, 8.

8^2+6^2=c^2
100=c^2
c=10

c jest długością naszych ramion, czyli obliczamy obwód:
Ob.=4+20+2*10=44
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:00:45+01:00
1)
znasz już 3 boki szukasz tylko dolnej , który sklada się z 3 kawałków x, 5 i y
z Pitagorasa:
x²+5²=8²
x²=64-25
x²=39
x=√39
y²+5²=13²
y²=169-25
y²=144
y=12
a=5+12+√39
a=17+√39

obw=17+√39+8+5+13
obw=43+√39

nie wiem czy cię zrozumiałam
ramiona mają po 5
wysokośc 4
górna 5

a=x+5+x
x²+4²=5²
x²=25-16
x²=9
x=3
a=6+5=11

obw=11+15=26

2
x=(20-4):2
x=16:2
x=8

6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10

0bw=20+4+10+10=44
15 2 15