Jakie zrobić doświadczenie?

Bo na przyrode <jestem w 6 klasie> mamy zrobić jakieś doświadczenie na ocene.
I prosiłabym o pomoc CO MOŻNA ZROBIĆ I PRZEPIS NA TO PODAĆ.

To doświadczenie musi być na jeden dzień! czyli jakas hodowla odpada

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:44:46+01:00
Krystalizacja soli
Wlej wodę do szklanki.
I dosyp soli.(łyżka jedna)
Weź ołówek i owiń go nitką.
Połóż ołówek na szklance tak żeby nitka była w wodzie.
Połóż to w ciepłe miejsce.
Po nocy zobaczysz na ołówku i nitce sól.
Wnioski:sól ulega krystalizacji.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:45:51+01:00
Ja proponuję wulkan - proste i widowiskowe:
potrzebujesz:
-tak z litre octu
- kilka saszetek sody oczyszczonej. Taki sam efekt da proszek do prania, który tę sodę zawiera. Ma on jednak czasem takie kolorowe granulki, i inne substancje które nie przereagują z octem i stworzą taki breisty osad - psuje to efekt.
- naczynia, lub makiety wulkanu z kraterem (fajne wygląda)
- możesz dodać czerwonej farby, ale to wtedy jakbyś robił tę makietę - będzie to wyglądało jakby lawa wypływała. W przypadku zwykłego naczynia nie ma sensu dawać farby.

Wykonanie:
Mieszasz sodę z octem i następuje gwałtowna reakcja z wydzielaniem CO2. Dokładnie ci tego opisywał nie będę,bo w szóstej klasie chemii jako takiej nie macie. Zresztą możesz o tym poczytać w necie. W jakich proporcjach ? To już na wyczucie najlepiej. I jak chcesz mocniejszy efekt to dolej octu do sody a nie odwrotnie.

pozdro
kamas248
5 3 5