Książka Romeo i Julia.

1.Gdzie i kiedy toczy się akcja dramatu.?

2. Wynotuj najważniejsze informacje o głównych bohaterach dramatu.
Julia-


Romeo-



3.W jakich okolicznosciach (gdzie , kiedy) się poznali?


4.Co stało na przeszkodzie ich miłości?



5.Uporządkuj chronologicznie wydarzenia dramatu, numerujac je cyframi od 1 do 17.

........ Bal u Capullettich.
........ Walka Merkucja z Tybaltem.
......... Wieczorna rozmowa zakochanych.
.........Plan Ojca Laurentego.
......Pojedynek z Parysem.
.........Wiadomośc o śmierci Juli.
.........Zabójstwo tybalta.
......Pierwsze spodkanie Romea i Julii.
.........Wygnanie Romea z Werony.
......... Przygotowania do zaślubin Julii z Parysem.
.........Ślub w celi Ojca Laurentego.
.........Nieporozumienie związane z listem do Romea.
..........Samobójstwo Romea.
..........Starcie sług Capulettich ze sługami Montecchich.
...... Zgoda zwaśnionych rodów.
.......Nieszczęśliwa miłosć do Rozaliny.
.........Śmierć Julii.


Daje Dużooo Pkt i Naaaaj.
+ Niespodziaaankaaa.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:54:55+01:00
1. Werona i Mantui ' a . Akcja dzieje sie przez pięć dni.
2.
Julia - córka Kaputetich
piękna
zgrabna
jasne oblicze
wrazliwa
delikatna
z pokorą przyjmuje wole rodziców

Romeo - syn Montekich
kształtna budowa ciała
szlachetny
popędliwy
nieopanowany

3. Poznali się na balu u Kapuletich i zakochali od pierwszego wejzenia.
4. Na przeszkodzie ich miłości stały dwa zwaśnione rody. Rodzice Julii chcieli ją zeswatać z Parysem.

5.
1)nieszcześliwa miłość do rozaliny
2)bal u kapuletich
3)pierwsze spotkanie R i J
4)wieczorna rozmowa zakochanych
5)ślub w celi o. laurentego
6)walka merkucja z tybaltem
7)starcie sług kapulettich ze slugami montekich
8 zabojstwo tybalta
9)wygnanie romea z werony
10)przygotowanie do zaślubin julii i parysa
11)plan o. laurectego
12)nieporozumienie związane z listem do romea
13)wiadomosc o smierci julii
14)pojedynek z parysem
15)samobojstwo romea
16)śmierc julii
17)zgoda zwasnionych rodów

mialam tą lekture i tak samo napisalam i mialam wszystko dobrze ;));D
34 4 34
2010-03-04T16:09:35+01:00
1. Pod koniec XVI wieku. We Włoszech- w Weronie i Mantui.

2.Julia- czternastolatka, ukochana żona Romea, córka Kapuletów, jej mężem miał być Parys, jest gotowa zaryzykować życie dla ratowania związku z Montekim, zdeterminowana i konsekwentna, trzeźwo patrzy na świat

Romeo- ukochany maż Julii, przystojny młody Włoch, na początku był niedojrzałym emocjonalnie młodzieńcem z bogatego domu, wzdycha nieszczęśliwie do Rosaliny do czasu, kiedy na balu w domu Kapuletów poznaje Julię; gwałtony, niecierpliwy, gotów oddać życie za ukochaną, zabił Tybalta i został wypędzony z miasta (Tybalt zabił przyjaciela Romea, Merkucja)

3. Bohaterowie poznali si na balu w domu Kapuletów.

4. Romeo i Julia byli dwóch potężnych wrogich rodów z Werony.
Julia miała wyjść za Parysa.
Wygnanie Romea.

5.
1.Nieszczęśliwa miłość do Rosaliny.
2.Bal u Capullettich.
3. Pierwsze spotkanie Romea i Julii.
4. Wieczorna rozmowa zakochanych.
5. Ślub w celi Ojca Laurentego.
6. Walka Merkucja z Tybaltem.
7.Starcie sług Capullettich z sługami Montekich.
8. Zabójstwo Tybalta.
9.Wygnanie Romea z Werony.
10. Przygotowania do zaślubin Julii z Parysem.
11. Plan Ojca Laurentego.
12. Nieporozumienie związane z listem do Romea.
13. Wiadomość o śmierci Julii.
14. Pojedynek z Parysem.
15. Samobójstwo Romea.
16. Śmierć Julii.
17. Zgoda zwaśnionych rodów.
26 4 26