Odpowiedzi

2010-03-04T15:48:04+01:00
(NH₄)₂ SO₄ hydrolizuje - kwaśny
K₂SO₄ - nie hydrolizuje - obojetny
K₂CO₃ - hydrolizuje - zasadowy
K₂S - hydrolizuje - zasadowy
Na NO₃ - nie hydrolizuje
Cu Cl₂ - hydrolizuje- kwasny
(NH₄)₂ CO₃ - hydrolizuje - obojętny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:48:26+01:00
Nie zapisując równań reakcji hydrolizy podaj który z wymienionych soli hydrolizują i jaki odczyn będą miały ich wodne roztwory:


(NH₄)₂ SO₄

o. kwaśny
hydrolizuje

K₂SO₄

o. obojętny
niehydrolizuje

K₂CO₃

o. zasadowy
hydrolizuje

K₂S

zasadowy
hydrolizuje

NaNO₃

obojętny
niehydrolizuje

CuCl₂

kwaśny
hydrolizuje

(NH₄)₂ CO₃

obojętny
hydrolizuje