1. od sumy liczb a i b odejmij ich różnicę .
2. Od różnicy liczb a i b odejmij sumę podwojonej liczby a i połowy liczby b .


Jaką sumę algebraiczną należy wpisać w nawiasie , aby otrzymać sumę zapisaną z prawej strony ?
a) (?)+(2xkwadrat-3xy) 6xkwadrat2+xy-7
b) (5xkwadrat-4x+3)-(?) 10+x
c) (?)-(6ab-6a+6b) 6ab-a+1

2

Odpowiedzi

2010-03-04T15:47:27+01:00
1.(a+b)-(a-b)
2. (a-b)-(2a+1/2b)

Tego trzeciego to nie mam pojęcia ... ;[
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:00:55+01:00
1) (a+b) - (a-b)
2) a:b - (2a + b:2)

a)w tym nie rozumiem odpowiedzi 6xkwadrat...2+xy-7 w wykropkowanym miejscu nie ma znaku?
b) (5xkwadrat-4x+3)-(5xkwadrat-5x-7)
c) (12ab-7a+6b+1)-(6ab- 6a+6b)
1 5 1