Mam zadanie z matematyki z tematu '' mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000.'' i nie umiem , proszę o pomoc :)
oto zadanie z treścią:

Zorganizowano dziesięciogodzinną wycieczkę. Za każdą godzinę wynajęcia autokaru trzeba zapłacić 464,40 zł, za godzinę pracy przewodnika 22,50 zł , a za wstępy do muzeów dla wszystkich uczestników 420,50 zł. Ile pieniędzy trzeba przygotować , aby opłacić tą wycieczkę ?


proszę również o wyjaśnienie. :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:53:01+01:00
Zorganizowano dziesięciogodzinną wycieczkę. Za każdą godzinę wynajęcia autokaru trzeba zapłacić 464,40 zł, za godzinę pracy przewodnika 22,50 zł , a za wstępy do muzeów dla wszystkich uczestników 420,50 zł. Ile pieniędzy trzeba przygotować , aby opłacić tą wycieczkę ?

wycieczka trwa: 10 godzin
autokar za godzinę: 464,40 zl.
przewodnik za godzinę: 22,50
wstępy do muzeów: 420,50

autokar za 10 godzin:
464,40•10= 4644 zl. (musimy policzyć ile zapłacimy za 10 godzin, bo mamy podaną cenę za 1 godzinę)

przwodnik za 10 godzin:
22,50•10= 225 zl. (tutaj również mnożymy, aby policzyć za 10 godzin)

dodajemy wszystko:
225zl+4644zl+420,5= 5289,5

muzeum zostaje 420,50 zl. bo mamy podaną jednorazową opłatę. Nie jest napisane, że za godzinę tyle zapłacimy. Czyli zostawiamy opłatę za muzeum i jej nie mnożymy.

Odp: Należy przygotować 5289,5 zl.
2010-03-04T15:53:30+01:00
(10*464,40 zł)+(10*22,50 zł)+(10*420,50 zł)
=4644zł+225zł+4205zł=9074zł
ponieważ wszystko trwało po 10 godzin i każdą sumę należy wymnożyć prze 10 i dodać do siebie.
2010-03-04T15:56:30+01:00
464,40 x 10 =4644 w mnożeniu przez 10 przesuwamy przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest 0
22,50 x 10 = 225 znowu to samo co wyżej
420,50 + 4644 + 225 = 5289,50

Pod warunkiem że muzeum nie jest tyle za godzine xD