Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T15:54:39+01:00
X - kasztany uzbierane przez Agnieszke
3x - kasztany uzbierane przez Jacka

3x-15=x+15
2x=30
x=15

Odp. Agnieszka uzbierala 15 kasztanów, a Jacek 45 :)
2010-03-04T15:55:05+01:00
X -kasztany Agnieszki
3x -kasztany Jacka
3x-15 - kasztany po oddaniu Jacka
x + 15 kasztany po oddaniu Agnieszki
3x - 15 = x + 15
3x - x = 15 + 15
2x = 30 \\ :2
x = 15

3 * 15 = 45

Odp.: Agnieszka ma 15 kasztanów , a jacek ma ich 45.
2010-03-04T15:58:38+01:00
15*3-15=30
wyjaśnienie:
15 ma kasztanów Agnieszka 3 * więcej ma Jacek wiec 15*3-15 więc Jacek jak miał 45 to oddał 15=1/3 czyli zostało mu 30 a Agnieszka też ma 30 czyli równo odpowiedź przed oddaniem Jacek miał 45 a Agnieszka 15