Wyrazenia algebraiczne
Oznaczmy przez a liczbe dziewcząt (4) w pewnej klasie i przez b liczbe chłopcow ( 6 )w tej klasie :
A) ilu uczniow jest w tej klasie ?
B) ilu uczniow liczylaby klasa, gdyby chlopcow było trzy razy mniej, a dziewczat o trzy wiecej?
C) Ilu uczniow jest na lekcji, skoro obecni sa dwaj chłopcy i połowa dziewczat?
D) w tej klasie okulary nosi jedna czwarta dziewczat i co piąty chłopak. Ilu uczniow nie nosi okularow?
E) Uczniowie siedza przy dwuosobowych stolikach. Jeśli wszyscy sa obecni, to 4 miejsca pozostaja wolne. Ile jest w klasie stolikow?

UWAGA :
w punkcie b nalezy przyjac zalozenie, ze liczba b jest podzielona przez 3 . Jakie załozenia nalezy przyjac w punktacg c,d,e
pomozcie daj naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:16:04+01:00
A) a+b
b) a +⅓b + 3
c) ½a+ b -2
d) ¾a + ⅘b
e) a+b :2 + 2
braliśmy to niedawno :) to jest na 100000 % dobrze .
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T16:25:23+01:00
A)
a+b

B)
(b/3)+(a+3)

C)
(a*2)+(4/2)

D)
(a+b)-[(4:1/4)+a]

E)
[(a+b)+4]/2