1.Oblicz pola powierzchni prostopadloscianow o wymiarach :
a) 4m x 7m x 2m
b)2cm x 4,5 cm x 3,5 cm
c) 11dm x 11dm x 11dm
d) 25mm x 4,7 cm x 0,2 dm

2.
a) Ile metrow drutu potrzeba na wykonanie szkieletu prostopadloscianu o wymiarach 13cm,19cm,7cm.
b)Jeden metr drutu potrzeba do wykonania szkieletu prostopadloscianu kosztuje 4 zl .Ile bedzie kosztowal drut potrzebny do wykonania szkieletu prostopadloscianu o wymiarach 2m,1m,3m?
c)Jeden metr drutu potrzebnego do wykonania szkieletu prostopadloscianu kosztuje 3,5 zl.Ile bedzie kosztowal drut potrzebny do wykonania szkieletu prostopadloscianu o wymiarach 15dm,17dm,230 cm?


Bardzo prosze o odpowiedzi z pelnymi rozwiazaniamy :)
z gory dziekuje i prosze o odpowiedz na wszystkie zadania

2

Odpowiedzi

2010-03-04T16:36:01+01:00
Zadanie 1. W tym zadaniu musisz wszystko pomnożyć przez siebie :)
a) 4m*7m*2m = 56 m3 (metrów sześciennych)
b) 2cm*4,5cm*3,5cm = 31,5 cm3
c) 11dm*11dm*11dm = 1331 dm3
d) wszystko trzeba zamienić na tę samą jednostkę :)
25mm = 2,5 cm
4,7 cm
0,2 dm = 2 cm
i teraz mnożymy.
2,5cm*4,7cm*2cm*= 23,5 cm3
Zadanie 2.
a) 13cm*4 + 19cm*4+7cm*4 = 156 cm Odp. Na wykonanie tego szkieletu potrzebne jest 156 metrów drutu
b) 2m*4+1m*4+3m*4= 24 m
24m*4zł =96 zł Odp. Drut potrzebny na ten szkielet kosztuje 96 zł.
c)
230cm = 23 dm
15dm*4+17dm*4+23dm*4= 220 dm
220 dm = 22 m
22m*3,50 zł = 77 zł
Odp. Drut potrzebny na szkielet tego prostopadłościanu będzie kosztował 77 zł.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:41:03+01:00
Zad1.a)
P-?
a-4m
b-7m
c-2m P= a*b+b*c+a*c*2
Pśb- 4m*7m=28m
Pśb-7m*2m=14m
Pp-4m*2m=8m
Pc-28m+14m+8m=50m*2=100m²
odp.: pole prostopadłoscianu o wymiarach... wynosi 100cm²
b)
p-?
a-2cm
b-4,5cm
c)3,5cm
P-a*b+b*c+a*c*2
Pśb-2cm*4,5cm=9cm
Pśb-4,5cm*3,5cm=15,75cm
Pp-2cm*3,5cm=7cm
Pc=9cm+15,75cm+7cm*2=63,5cm²
odp.: pole prostopadłoscianu o wymiarach... wynosi 63,cm²
c)To jest szescian
d)
p?
a-25mm=2,5cm
b-4,7cm
c-0,2dm=20cm
P-a*b+b*c+a*c*2
Psb-2,5cm*4,7cm=11,75cm
Psb-4,7cm*20cm=94cm
Pp-2,5cm*20cm=50cm
Pc-11,75cm+94cm+50cm=155,75cm²
Następnych ci nie zrobie bo niemam czasu.
Narka:)Masz tu wszystkie obliczenia jakie mogą byc to tego zadania