Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:18:37+01:00

Znaczenie mszaków w przyrodzie i życiu człowieka:
pozytywne :
- wzbogacają podłoże w próchnicę, przygotowując je dla innych roślin,
- pokrywając glebę zwartymi darniami, zmniejszają jej parowanie i zabezpieczają
ją przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr,
- tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu: wiążąc duże ilości
wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się do zwiększenia opadów,
- powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu są wykorzystywane jako materiał
opalowy, do wyrobu papieru, tektury, płyt izolacyjnych oraz jako surowiec do
otrzymywania gazu palnego,
- w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
- w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych jako tzw. borowina
oraz do produkcji leków, np. preparatu torfowego.
- używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
- zasiedlanie różnych nieużytków np. hałdy negatywne:
-stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost innych roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę
10 4 10
dzięki spoko odpowiedź. a czy mszaki to to samo co torf ?
2010-03-04T16:20:33+01:00
Dla czlowieka:
-domieszka do nawozow
-kapiele borowinowe
-produkcja doniczek
dla srodowiska:
-udzial w regulacji bilansu wodnego
-zatrzymywanie wody deszczowej
-tworza prochnice
;)
dzięki bardzo mi to pomogło
2010-03-04T16:20:58+01:00
-magazynowanie wody w martwych komórkach
-palenie w piecach
-podłoże do uprawy roślin
-źródło cennych substancji leczniczych

udało mi sie tylko 4 :(
jakby było dłuższe ja dałabym pięć