Zadanie 1
Plaże nad Morzem Śródziemnym to miejsca w Europie chętnie odwiedzane przez turystów. Woda w tym morzu jest
a) mieszaniną jednorodną. b) mieszaniną niejednorodną.
c) słodka .d) roztworem nasyconym.
zadani 2
Unia Europejska liczy około 493 mln mieszkańców. Liczba ludności w Polsce wynosi około 38,2 mln. Jaki procent ludności całej Unii Europejskiej nie mieszka w Polsce?
a) ok.7,7% b)ok.77% c)ok. 92,3% d)ok.23 %
zadanie 3
Moneta 1 euro waży 7,5 g, jej średnica jest równa 23,25 mm, a grubość wynosi 2,125 mm. Przyjmij π≈ 3,14 i oblicz obwód monety 1 euro.
a) ok.7,3 cm, b)ok.3,65cm , c) ok.5cm , d) ok.2,5 cm .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:32:41+01:00
2.

100% - 493mln
x - 38,2mln

x=(100%*38,2mln) / 493mln
x≈7,75%

ODP:A

3.
Obw= 2π*r
π=3,14

d= średnica
d=23,25 mm

r=d/2
r=23,25 mm/2
r=11,625mm

Obw= 2*3,14*11,625mm
Obw=72,005mm

lub II sposób

Obw= π*d
Obw= 3,14* 23,25 mm
Obw=70,005mm
1 5 1
2010-03-04T16:46:07+01:00
Zadanie1
d
zadanie 2
a
zadanie3
d
1 5 1