Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:37:22+01:00
Tereny zielone to element całego systemu ekologicznego, którego częścią składową jest człowiek. Jego rozwój i ekspansja ma znaczący wpływ na środowisko naturalne i odwrotnie, będąc składowym elementem tego środowiska – sam ulega jego wpływom.
Mówiąc o roli i ochronie terenów zielonych mamy zwykle na myśli środowisko przyrodnicze. Już dawno wiemy, że z powodu rozwoju cywilizacji środowisko może być poważnie zagrożone. Powinniśmy je więc chronić, aby działania, głównie gospodarcze, pewnych grup ludzi nie prowadziły do utraty dobra wszystkich ludzi takich jak czyste powietrze, woda, gleba, zachowane gatunki roślin i zwierząt.
2010-03-05T23:23:21+01:00
1. Rośliny zielone są nam niezbedne do produkcji tlenu. To dzieki nim może istnieć życie na Ziemi. My wydychamy dwutlenek węgla, któy jest im niezbędny do życia, a wdychamy tlen produkowany przez nie. Dzięki nim zachodzi proces fotosyntezy gdzie one produkuja sobie również glukozę.
2.Różnice:
Wieś Miasto
>dominują łąki, lasy >mało miejsc zazielenionych
>mniej spalin i zanieczyszczeń > mnóstwo fabryk, zanieczyszczeń
>ekosystem naturalny > ekosystem sztuczny

Pozdrawiam:)