Odpowiedzi

2010-03-04T16:47:26+01:00
Nowa Zelandia – państwo wyspiarskie, położone na południowo-zachodnim Pacyfiku i składające się z dwóch głównych wysp (Północnej i Południowej) oraz szeregu mniejszych wysp, w tym Wyspy Stewart i Wysp Chatham.

Punktem skrajnie północnym jest Przylądek Północny na Wyspie Północnej; najdalej na południe wysunięty jest South West Cape na Wyspie Stewart. Najdalej na zachód leży Przylądek Zachodni na Wyspie Południowej, a najdalej na wschód - Przylądek Wschodni na Wyspie Północnej. Rozciągłość Nowej Zelandii z północy na południe wynosi około 1500 km, a ze wschodu na zachód - około 200 km. Od sąsiednich kontynentów i wysp dzielą ją znaczne odległości.


Siły zbrojne

Nowa Zelandia co roku wydaje 729 000 00 na ten cel.stanowi W tym kraju nie ma obowiązkowej służby wojskowej. Siły lądowe liczą 4 400 osób i dysponują 20 lekkimi czołgami Scorpion. Marynarka Wojenna liczy 2 100 osób i dysponuje 4 fregatami oraz 4 kutrami patrolowymi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:48:55+01:00
Nowa Zelandia jest to państwo , położone na południowo-zachodnim Pacyfiku i składające się z dwóch głównych wysp (Północnej i Południowej) i wielu mniejszych wysp.Hymnem państwa jest: God Defend New Zealand God Save the Queen.
Językiem, którym porozumiewają się ludzie jest język angielski i maoryski. Stolicą jest Wellington. Ustrojem, który panuje w Nowej Zelandii jest monarchia konstytucyjna a jej władzę sprawuje królowa Elżbieta II. Archipelag jest najdalej na południe wysuniętą częścią Oceanii, na południowy wschód od Australii. W skład Nowej Zelandii wchodzą Wyspy Cooka i Niue, które są samorządne, oraz Tokelau i Dependencja . Z Nowej Zelandii pochodzi reżyser Peter Jackson. Na Siły zbrojne Nowa Zelandia co roku wydaje 729 000 00zł. W tym kraju nie ma obowiązkowej służby wojskowej. Siły lądowe liczą 4 400 osób i dysponują 20 lekkimi czołgami Scorpion. Marynarka Wojenna liczy 2 100 osób i dysponuje 4 fregatami oraz 4 kutrami patrolowymi. Do ok. 1000 r. Nowa Zelandia była bezludna, aż zaczęli przypływać z wysp Oceanii i osiedlać się Maorysi. Najpierw zasiedlili Wyspę Północną a potem następne.
Pierwsze kilkadziesiąt lat to czas konfliktów między Maorysami i brytyjskimi kolonizatorami. Od 1856 Nowa Zelandia miała własny rząd w ramach brytyjskiej kolonii. W 1907 uzyskała status dominium, a od 1947 stała się w pełni niepodległym państwem.