Odpowiedzi

2010-03-04T16:31:04+01:00
1.
MeCl2 =111u
me=40u
Ca - wapn
CaCl2
2.
XO2 =239u
X=207
Pb- ołów
PbO2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:31:44+01:00
1. Druga grupa układu to znaczy, że wartościowość = 2
czyli chlorek będzie miał wzór XCl2.

m(XCl2)=2*35,5 + X = 111

X= 111-71= 40 --> Ca.

2. tlenek czterowartościowy, tzn że wzór to będzie XO2

m(XO2) = 239 = 2*16 +X

X= 239-32 = 207 --> Pb

wzór strukturalny: O = Pb = O