Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:34:23+01:00
Starożytność -> Średniowiecze -> Renesans -> (...)

Średniowiecze nie ma regularnych ram czasowych, ale umownie przyjmuje się, że trwało od upadku zachodniego Cesarstwa Rzymskiego (476r.) aż do odkrycia Kolumba w 1492 roku.

Inne teorie na temat ram czasowych średniowiecza to m.in.:
początek:
- 313 r. - edykt mediolański, na którego mocy chrześcijanie przestają być prześladowani.
koniec:
- 1450r. - Gutenberg i wynalazek druku.
- 1453r. - upadek Wschodniego Cesarstwa Rzymskiego (bizantyjskiego)

Jeśli chodzi o Polskę, (tzn terenów które dziś do niej należą), datę początku średniowiecza liczy się od Chrztu w 966r. bo tak naprawdę wtedy to państwo zaczęło istnieć.
5 4 5
2010-03-04T16:34:30+01:00
Średniowiecze:
-początek datuje się na 476r.- Upadek Cesarstwa Zachodniorzymskiego :
a)wczesne średniowiecze: V-X w.
b)dojrzałe -||-: XI-XIII w
c)schyłkowe -||-: XIV-XV w.
-zakończenie epoki: 1453r.- upadek Konstantynopola
3 3 3