Mam zadanie z ułamków dziesiętnych którego zadania nie umiem z tematu '' mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10 , 100, 1000. '' proszę o pomoc . ;)

oto zadanie :

Zgadnij , jaką liczbę zastępuję litera :
a) 0,0156 × a = 1560 b) 106,8 : b = 0,1068 c) c : 100 = 0,505

proszę o wyjaśnienie również. bo nie rozumiem tego .

2

Odpowiedzi

2010-03-04T16:29:22+01:00
A) 100000
b) 1000
c) 505

Więc tak:
-jeżeli mnożysz, przesuwasz przecinek w PRAWO o tyle miejsc, ile jest w liczbie przez którą mnożysz
-jeżeli dzielisz, przesuwasz przecinek w LEWO o tyle miejsc, ile jest w liczbie przez którą dzielisz

:)
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:30:48+01:00
A) 0,0156 x a = 1560/ a = 10000
b) b = 1000
c) c = 505

Bardzo łatwe . Ilość zer w danej setce wskazuje nam o ile miejsc mamy przesunąć przecinek . Np . 20 x 10 = 200 , bo sumujemy zera , których jest 2 . Z przecinkiem wygląda to tak . np : 20,5 x 100 = 2050 ,bo przesuwamy przecinek w prawo o 2 miejsca gdyż 100 ma 2 zera. Z dzieleniem jest tak samo jednak przesuwamy przecienk w lewą stronę.
8 4 8