Matematyk Alkuin (VIII-IX w n.e.) jest autorem takiego zadania :

Chart ujrzał zająca a odległości 150 stóp i ruszył w pogoń . Skok zająca ma 7 stóp a skok charta wykonany w tym samym czasie 9 stóp . Po ilu skokach chart dogoni zająca ???

PROSZĘ O CAŁE DZIAŁANIE NIE TYLKO O WYNIK :D Z GÓRY DZIĘKUJE :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:37:21+01:00
Odległość - 150 stóp
skok zająca - 7 stóp
skok Charta - 9 stóp

zając ucieka od charta a chart go goni
chart---9stóp---> zając---7stóp--->

9-7=2

dystans między chartem a zającem zmniejsza się o 2 stopy na jeden skok

150:2=75

po 75 skokach chart i zając będą w tym samym miejscu

odp. Po wykonaniu 75 skoków chart dogoni zająca
71 4 71
troche nie jasno wytłmaczone
2010-03-04T16:42:12+01:00
9-7=2 zmiana odległości co skok

150:2=75

odp: dogoni go po 75 skokach
24 3 24