Odpowiedzi

2010-03-04T16:45:47+01:00
Cytoplazma- znajduje sie w niej cytozol i organelle,ktore pelnia okreslone funkcje
-sciana komorkowa- zabezpieczanie przed nadmierna utrata wody oraz warunkami srodowiska
-mitochondrium- zachodzi tu proces uwalniania energii
-cialko zieleni-procesa fotosyntezy.
;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:52:25+01:00
Cytoplazma- wypełnia wnętrze komórki utrzymuje wszystkie organelle na swoich miejscach.

Ściana komórkowa- nadaje kształt komórce, chroni ją przed uszkodzeniami. Funkcja ochronna.

Mitochondrium- odbywa się w nim oddychanie komórkowe w wyniku którego wytwarzana jest energia niezbędna do procesów życiowych.

Ciałko zieleni czyli chloroplasty- w nich odbywa się fotosynteza. zawierają chlorofil.

To będzie na tyle. Pewnie mają jakieś jeszcze funkcje, ale na poziomie gimnazjum jestem, więc to mi wystarcza. xD
Pozdrawiam!