Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:36:35+01:00
Roztwór 1
mr= 400g
Cp = 10 %
Cp= ms/mr × 100%
ms= Cp × mr/ 100%
ms= 10% × 400g/ 100%
ms= 40g

Roztwór 2
mr= 400g + 100g
mr= 500g
ms= 40g
Cp=?
Cp= ms/mr × 100%
Cp= 40g/500g × 100 %
Cp= 8 %
Odp: Końcowe stężenie wynosi 8%.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
2010-03-04T16:39:45+01:00
Mr = 400 g
cp = 10 %~
ms = ?
~~~~~~~~~~~~
+ 100 g roztworu


cp = ms / mr * 100 % | : 100 %
cp / 100% = ms / mr | * mr
ms = cp * mr / 100 %
ms = 10 * 400 / 100 %
ms = 40

mrozp = 360 g
~~~~~~~~~~~~~~~~~
m₂ = 400 + 100 = 500
cp = 40 / 500 * 100
cp = 8 %