W spotkaniu towarzyskim u Adama wzięło udział czterech chłopców i cztery dziewczyny. W czasie spotkania chłopcy tańczyli tylko z dziewczętami, a dziewczęta tylko z chłopcami. Po spotkaniu, na pytanie: "z iloma różnymi osobami tańczyłeś w czasie spotkania", chłopcy kolejno powiedzieli: 3,1,2,2, natomiast trzy pierwsze dziewczęta podały liczby: 2,2,2. Z iloma chłopcami tańczyła czwarta dziewczyna?

Proszę pomóżcie ! Dam naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:40:24+01:00
3+1+2+2= 8

8-2-2-2 = 2


dziewczyna tańczyła z 2 chłopakami
1 5 1
2010-03-04T16:41:51+01:00
3+1+2+2=2+2+2+x
8=6+x
-x=6-8
-x=-2/(-1)
x=2
1 5 1