Algebraa help;/

Bilety normalne w kinie ,,Znicz" kosztują 15 zł , a bilety ulgowe 10 zł . Na pierwszy seans sprzedano n blietow normalnych i m biletów ulgowych , a na drugi seans dwa razy więcej lnych i dwa razy mniej ulgowych . Ile pieniędzy wpłynęło do kasy kina za oba seanse?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:40:15+01:00
1 seans:
n*15+m*10

2 seans:
2n*15+0,5m*10

razem:
n*15+m*10+2n*15+0,5m*10=
=45n+15m=
=15(3n+m)
2010-03-04T16:44:07+01:00
Pierwszy seans:
n * 15zł + m * 10zł
drugi seans:
2n * 15zł + ½m * 10zł
razem:
(n * 15zł + m * 10zł) + (2n * 15zł + ½m * 10zł) =
= 3n * 15zł +1½m * 10zł