Odpowiedzi

2010-03-04T17:06:32+01:00

Bok:

x

Przekątna (z tw. Pitagorasa):

x √ 2

Przekątna jest o 4 cm dłuższa od boku:

(x √ 2)= x+4
x = x√2 - 4
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T17:06:43+01:00
Przekątna jest zawsze dłuższa od boku o 2 razy

8 - 4 = 4


i to całe działanie
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:11:29+01:00
Dane:
Długość przekątnej - a + 4
Długość boku - a
Długość boku * √2 = Długość przekątnej, więc:
a√2 = a + 4 / -a
a√2 - a = 4 . Wyciągnijmy a przed nawias
a(√2 - 1) = 4 /:(√2 - 1)
a = 4 / √2 - 1. Usuwamy niewymierność z mianownika
a = 4(√2 + 1)/(√2 - 1)(√2 + 1)
a = 4√2 + 4 / 1
a = 4√2 + 4
Odpowiedź: Bok kwadratu ma długość 4√2 + 4 [cm]
7 4 7