Proszę szybko rozwiązać i podać wszystkie prawidłowe obliczenia i nie same równania z odpowiedzi tylko całe zadnie xD bo to na ocenę mam ;p

1.Zapisz odpowiednie równania:
a) Jaśmina napisała x wierszy , a Sylwia o 30% mniej. W sumie napisały już 34 wiersze.
b) Komputer kosztował x złotych. Najpierw obiżono jego cene o 7%, a potem jeszcze o 300 zł. Teraz kosztuje 2500 zł.
c) W klasie liczącej x uczniów jest 12 chłopaków. Dziewczęta stanowią 60% tej klasy.

3

Odpowiedzi

2010-03-04T16:56:18+01:00
30% = 0,3
zatem
a) x+(x-0,3x) = 34 lub dalej 2x-0,3x=34 dalej 1,7x=34
b) 7% = 0,07
obniżenie ceny x-0,07x
czyli równanie x-0,07x - 300 = 2500
b) 60% =0,6 klasa liczy x
12 +0,6x=x
2010-03-04T16:58:56+01:00
A)
x-jaśmina
x+0.7x=34
1.7x=34
x=20

b)x-0.07x-300=2500
0.93x=2800
x=3011

c) x=12+0,6x
0.4x=12
x=30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:18:12+01:00
A) Jaśmina napisała x wierszy , a Sylwia o 30% mniej. W sumie napisały już 34 wiersze.

Jaśmina = x
Sylwia = x - 30%x

x + x - 30%x = 34
2x - 0,3x = 34
1,7x = 34 /:1,7
x = 20

x = 20 wiersze Jaśminy
x - 30%x = 20 - 30% * 20 = 20 - 6 = 14 wiersze Sylwii

spr: 20 +14 = 34

Odpowiedź : Jaśmina napisala 20 wierszy, a Sylwia 14



b) Komputer kosztował x złotych. Najpierw obiżono jego cene o 7%, a potem jeszcze o 300 zł. Teraz kosztuje 2500 zł.

x = poczatkowa cena komputera
x - 7%x = cena komputera po pierwszej obniżce
x - 7%x - 300 = cena komputera po drugiej obniżce

x - 0,07x - 300 = 2500
0,93x = 2500 + 300
0,93 = 2800
x = 3010

x = 3010 zl = początkowa cena komputera
x - 7%x = 3010 - 3010 * 0,07 = 2800 zl ( w przyblizeniu , bo dokladnie wychodzi 2779,30 zl) = cena komputera po pierwszej obniżce
x - 7%x - 300 = 2800 - 300 = 2500zł = cena komputera po drugiej obniżce

Odpowiedź : poczatkowa cena komputera to 3010zl



c) W klasie liczącej x uczniów jest 12 chłopaków. Dziewczęta stanowią 60% tej klasy.

liczba chłopaków = 12
liczba dziewcząt = 60%x

12 + 60%x = x
x = 60%x + 12
x - 60%x = 12
x - 0,6x = 12
0,4x = 12
x = 30

x = 30 = liczba uczniów w klasie
60%x = 0,6 * 30 = 18 = liczba dziewcząt


piątka murowana, pozdrawiam :)