Dwa jabłka i trzy gruszki ważą razem 1,2 kg. Trzy jabłka i dwie gruszki ważą razem 1,3 kg. Ile waży jabłko, a ile gruszka?

A. Jabłko waży 0,2 kg, a gruszka 03 kg.
B. Jabłko waży 0,25 kg, a gruszka 0,3 kg.
C. Gruszka waży 0,25 kg, a jabłko 0,3 kg.
D. Gruszka waży 0,2 kg, a jabłko 0,3 kg.

2

Odpowiedzi

2010-03-04T16:55:19+01:00
Odpowiedź to
D Gruszka waży 0,2 kg, a jabłko 0,3kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:59:44+01:00
X=waga 1 jabłka
y-waga 1 gruszki

2x+3y=1,2/×3
3x+2y=1,3/×-2

6x+9y=3,6
-6x-4y=-2,6

5y=1
y=1:5
y=0,2=waga 1 gruszki

2x+3×0,2=1,2
2x+0,6=1,2
2x=1,2-0,6
2x=0,6
x=0,6;2
x=0,3kg waży 1 jabłko
odp.d jest poprawna