Odpowiedzi

2010-03-04T17:01:15+01:00
3x=x+8
3x-x=8
2x=8/:2
x=4
kasia ma 4 lata
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:03:13+01:00
Dane już masz:
x = wiek Kasi
x+8 = wiek Joli
3x = wiek Eli

x+8 = 3x ponieważ Jola i Ela sią bliżniaczkami
przenosimy niewiadome na jedną stronę
3x- x= 8
2x= 8 teraz dzieliny przez 2
x= 4

Odp. Kasia ma 4 lata
2010-03-04T17:11:02+01:00
X+3x+x+8=4x+8
x=16
16:2=8- wiek bliźniuaczek