Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:11:12+01:00
X- bilety za 25 zł
y- bilety za 15 zł

x + y = 300 / -y
25x +15y = 5000

x = 300 - y
25 × (300 - y) + 15y = 5000

x = 300 - y
7500 - 25y + 15y = 5000

x = 300 - y
7500 - 10y = 5000 / -7500

x = 300 - y
-10y = -2500 / :(-10)

x = 300 - y
y = 250

x = 300 - 250
y = 250

x = 50
y = 250

Odp. Droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc.
2010-03-04T17:20:52+01:00
Bilety droższe x
Bilety tańsze y

x+y=300
25x+15y=5000

x=300-y

25(300-y)+15y=5000
7500-25y+15y=5000
-10y=5000-7500
-10y=-2500
y=250
x=300-y=300-250=50

x=50
y=250

Spr.
x+y=50+250=300
25x+15y= 25*50+15*250=1250+3750=5000 zł

Odp.
Przy pełnej sali dyrektor musi sprzedać 50 szt. droższych( po 25 zł) biletów.
pozdrawiam:)