Odpowiedzi

2009-10-20T20:39:01+02:00
Roslinna :
Chloroplasty, cytoplazma 1 jodro, mitochondrium , sciana komorkowa, blona komorkowa
Zwierzeca:
Cytoplazma wiele jader, mitochondrium, blona komorkowa XD

Pzdr
1 1 1
2009-10-20T20:45:18+02:00
Hmmm.. nie wiem dokadnie o co chodzi :P no ale sprubuje.. jesli chcesz porównać komorke roslinna i komortke zwierzęcą to:



KOMÓRKA ROŚLINNA KOMÓRKA ZWIERZĘCA

cytozol tak tak

błona komórkowa tak tak

ściana komórkowa tak nie

rybosomy tak tak

jądro komórkowe tak tak

wodniczka (wakuola) tak tak

siateczka śródplazmatyczna tak tak


mitochondrium tak tak

aparat Golgiego tak tak
chloroplasty tak nie



ogółem róznice pomiędzy komórka roslinna a zwierzeca sa jedynie takie , że komórka roślinna zawiera chloropasty a komórka zwierzeca nie i to że komorka roslinna ma sciane komorkowa a komorka zwierzeca jej nie ma....


MAM NADZIEJE ZE POMOGLAM :)

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-20T20:50:47+02:00
SKŁAD CHEMICZNY
Komórka roślinna

• Skład chemiczny - zawiera więcej minerałów, wody, węglowodanów.
• Elementy budowy - jest większa, ma określony kształt (owalny, wielokątny), posiada plastydy. Komórka otoczona jest ścianą komórkową, wakuola gromadzi wydaliny, posiada okapy biegunowe tworzące wrzeciono.
• Czynności: odżywianie - jest autotroficzna, tzn. produkuje pokarm w procesie fotosyntezy; rozmnażanie - cytokineza rozpoczyna się w części środkowej dzielącej się komórki.
Komórka zwierzęca
• Skład chemiczny - zawiera więcej białek.
• Elementy budowy - komórki są mniejsze w porównaniu z roślinnymi, kształty są bardzo zróżnicowane, brak ściany komórkowej. Wakuola uczestniczy w trawieniu, posiada 2 centriole tworzące wrzeciono podziałowe.
• Czynności: odżywianie - są cudzożywne (roztocza, pasożyty, symbionty); rozmnażanie - cytokineza rozpoczyna się od brzegów komórki dzielącej się.


CECHY wspólne
• Skład chemiczny komórek - pierwiastki, związki nieorganiczne, związki organiczne.
• Elementy budowy - obecność błon plazmatycznych, cytoplazmy, rybosomów, mitochondriów, jądra komórkowego, struktur Golgiego.
• Czynności: wzrost, utlenianie biologiczne, transport wewnętrzny i międzykomórkowy, synteza białek, replikacja DNA.



3 3 3