Zakwalifikuj poniższe zapisy słowne równań reakcji chemicznych do reakcji
a) Syntezy b) Analizy c) wymiany

Cynk + Siarka ---- > Siareczka cynku
Tlenek srebra (1) ------ > tlen + Srebro
Tlenek węgla (2) + Tlen ----- > Tlenek węgla (4)
Chlorek żelaza (2) + Sód ---- >Chlorek sodu + Żelazo
Sód + chlor ------ > Chlorek sodu
Wodór + Tlenek rtęci -------- >rtęć + Tlenek wodoru

Proszee o zrobienie ; ]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:10:46+01:00
A) Cynk + Siarka ---- > Siareczka cynku
B) Tlenek srebra (1) ------ > tlen + Srebro
A) Tlenek węgla (2) + Tlen ----- > Tlenek węgla (4)
C) Chlorek żelaza (2) + Sód ---- >Chlorek sodu + Żelazo
A) Sód + chlor ------ > Chlorek sodu
C) Wodór + Tlenek rtęci -------- >rtęć + Tlenek wodoru
2010-03-04T17:10:51+01:00
A. Cynk + Siarka ---- > Siareczka cynku
B. Tlenek srebra (1) ------ > tlen + Srebro
A. Tlenek węgla (2) + Tlen ----- > Tlenek węgla (4)
C. Chlorek żelaza (2) + Sód ---- >Chlorek sodu + Żelazo
A. Sód + chlor ------ > Chlorek sodu
C. Wodór + Tlenek rtęci -------- >rtęć + Tlenek wodoru