1.Gdy moneta sie obraca, posuwa sie do przodu
I po jednym swym obrocie robi trase jej obwodu.
Policz, mily czlowieku, jaka drogę pokojune
kiedy toczac sie po stole dwa obroty wykonuje.

Średnica 2,3cm

2.
a) Koło dorozki ma srednice 1m. Ile pelnych obrotów wykona na drodze 100m?
b)Kolo samocodu osobowego ma promien 30cm. Ile pelnych obrotow wykonuje to kolo na drodze 1km?

Prosze o rozwiazania nie tylko odpowiedzi....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T20:55:06+02:00
Zad.1] srednica ma 2,3cm czyli promien połowe tego czyli r=2,3:2=1,15cm po 1 obrocie wykona 2πr co =2×3,14×1,15cm=7,222cm a po 2 obrotach 2 razy wiecej czyli 2×7,222=14,444cm zad.2a] srednica 1m wiec promien 0,5m po 1 obrocie =2πr=2×3,14×0,5m=3,14m 100m:3,14=31,847 czyli pełnych obrotów wykona 31 zad.2b] r=30cm=0,3m po 1 obrocie pokona droge 2πr=2×3,14×0,3=1,884 1km=1000m 1000m:1,884≈530,79 a pełnych obrotów wykona 530-pozdrawiam
79 1 79
2009-10-20T21:03:32+02:00
1.
2r=2,3cm
r=1,15cm
2×2πr≈4×3,14×1,15≈14,44cm

2.
a)
2r=1m
r= 0,5m
2πr=2×3,14×0,5=3,14m
100:3,14≈31

b)
r=30cm
2πr=2×3,14×30=188,4cm
100 000:188,4 ≈ 530
23 3 23