Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T17:22:43+01:00
A)2x+5=14,8+(x-3)
2x+5=14,8+x-3
2x+5=11,8+x
x=6,8

b)37=(20-4x) * 0.5 -7x
37=10-2x-7x
37=10-9x
-9x=-27
x=3

c)7/9x =-16⅓
⁷/₉x=-⁴⁹/₃ /*9
7x=-147
x=-21

d)¼x-(4+½x)=-2
¼x-4-½x=-2
-½x-4=-2
-¼x=2
x=-8

e)-x+3=-5
-x=-8
x=8

f)2(a+1)=4-3a
2a+2=4-3a
5a=2
a=²/₅
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:32:24+01:00
A) 2x+5=14,8+(x-3)
2x+5=14,8+x-3
2x-x=14,8-3-5
x=6,8

b) 37=(20-4x) * 0.5 -7x
37=10-2x-7x
37-10=-9x
-9x=27 / :(-9)
x=-3

c)7/9x =-16⅓ / *9x
7=-16⅓ * 9x
7= -49/3 *9x
7=-147x / : (-147)
x=- 7/147
x= - 1/21

d)¼x-(4+½x)=-2
¼x-4-½x=-2
¼x-4-2/4x=-2
-¼x=-2+4
-¼x=2/ *(-4)
x=-8

e)-x+3=-5
-x=-5-3
-x=-8 / *(-1)
x=8

f)2(a+1)=4-3a
2a+2=4-3a
2a+3a=4-2
5a=2 / ;5
a=⅖

Jestem początkujący, więc jeśli się pomyliłem to przepraszam!

Zauważyłem, że Paulinkkka w b) źle przeniosła znak, więc jej odpowiedż jest zła oraz w c) również wg mnie źle to zrobiła. ;)