Odpowiedzi

2010-03-04T17:20:28+01:00
X-ilość s. w 1 rozdziale
x+75-ilość s. w 2 roz.
x-25+75-ilość s. w 3 roz.

650=x+x+75+x-25+75
650=3x + 125/ -125
525=3x/3
x= 175
175+75=250
250-25=225
Odp. 1 rozdział ma 175 stron drugi 250 a trzeci 225

rodział- tutaj tom ( mala pomyłka w pisaniu ;p)

Gościu nizej nie czepiaj się pomylic sie kazdy moze chyba ze TY jesteś IDEALNY.... ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:21:16+01:00
Wyżej na 100% źle , bo tom trzeci ma 25 stron mniej od drugiego a nie od pierwszego !

x - ilość stron tomu 1
x + 75 - ilość stron tomu 2
x + 75 - 25 - ilość stron tom u 2

x + x + x + 74 + 74 - 25 = 650
3x + 125 = 650
3x = 525
x = 175 - pierwszy tom

x + 75 = 250 - drugi tom
250 - 25 = 225 - trzeci tom
3 3 3
2010-03-04T17:29:30+01:00
Dane:...............................................Szukane:
x-liczba stron w pierwszym tomie..............x=?
y-liczba stron w drugim tomie...................y=?
z-liczba stron w trzecim tomie..................z=?

Rozwiązanie:
x+y+z=650
x+75=y
y-25=z

tutaj w x i z podstawiam to czemu się równają
x=y-75
z=y-25
y-75+y+y-25=650

x=y-75
z=y-25
3y-100=650

x=y-75
z=y-25
3y=750 /:3(przerzucam na 2 stronę równania i dzielę przez 3)

x=y-75
z=y-25
y=250 <--------- liczba stron w drugim tomie

teraz podstawiam y do równań z x i z
y=250
x=250-75
z=250-25

y=250
x=175 <--------- liczba stron w pierwszym tomie
z=225 <--------- liczba stron w trzecim tomie

Odp.Liczba stron w pierwszym tomie wynosi 175 stron, w drugim 250 stron a w trzecim 225.
PS. Dane i szukane oddzieliłam kropkami bo inaczej się łączyły