Odpowiedzi

2009-10-20T20:58:07+02:00
Ms=(1%×200g)×100%=2g
mr=(2g×100%)×4%=50g
m rozp=200g-2g=198g
m rozp=50g-2g=48g
198g-48g=150g
odp. Trzeba odparowac 150g wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:00:40+02:00
Ms=2g
mr=(2g×100%)=200×4%=50g
200g-2g=198g
50g-2g=48g
198g-48g=150g
odp. 150g wody.
2009-10-20T21:06:34+02:00
Dane:
mr=200g
Cp=1%
Cp2=4%
ms1=ms2

Szukane:
Ile gramów wody trzeba odparować aby otrzymać roztwór 4%?

Analiza:
Cp=ms/mr×100%
ms=mr×Cp/100%

Rozwiązanie:
ms1=200g×1%/100%=2g
mrozp1=200g-2g=198g
mrozp2=ms×100%/Cp-ms=2g×100%/4%-2g=48g
200g-48g-2g=150g

odp.Należy odparować 159 g wody.