Śmieciarka która wywozi śmieci z osiedla Ani ma pojemność 3000litrów. Ile [120litrowych] kubłów może opróżnić za jednym razem ?
a) 20 kubłów
b) 25 kubłów
c) 30 kubłów
d) 35 kubłów

2. Łazienka ma kształt prostokąta o wymiarach 2,5m na 3m. Tata Ani chce położyć płytki na podłogę. W pobliskiej hurtowni jest duży wybór i bez problemów zdecydowali które płytki kupią. Wybrali kwadratowe o boku równym 25cm po 3 złote za sztukę. Powinni tylko pamiętać że przy tej powierzchni na ubytki trzeba doliczyć 15sztuk. Oblicz ile sztuk płytek powinni kupić? Ile za te zakupy zapłacą ? zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:29:20+01:00
1.
3000/120=25
b)25 kubłów
2.
2.5m*3m*4ściany=30m kwadratowych
25cm*25cm=625cm kwadratowych
625cm kwadratowych=0,0625m kwadratowych
(30m/0,625m)+15=480+15=495 - liczba płytek do położenia
495*3zł=1485zł
Odp: Należy kupić 495 płytek. Za te płytki cena będzie wynosić 1485zł
2010-03-04T17:36:32+01:00
1.3000÷120=25
25 kubłów za jednum razem
a.150 kubłów
b.120 kubłów
c.100 kubłów
d.niecałe 86 kubłów
2.2,5m×3m=7,5m²pow. łazienki
7,5m÷25cm=30szt+15szt na ubytki więc
na całą łazienkę potrzeba 45 szt płytek
45szt×3zł=135 zł koszt wszystkich płytek na łazienkę