1. Które to odruchy warunkowe a które bezwarunkowe: kaszel, kichanie,wydzielanie śliny o psa na dźwięk dzwonka,połykanie,odruch kolanowy,cofanie ręki przy ukłuciu
:*
Podaj inne przykłady odruchów bezwarunkowych i warunkowych.
2. Układ współczulny i przywspółczulny znajdują się ws tanie pewnego napięcia i równowagi, która może być zaburzona różnymi czynnikami. określ, który z układów dominuje w czasie odpoczynku, a który w stanie napięcia emocjonalnego. opisz efekty działania podczas odpoczynku i zagrożenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-04T17:33:18+01:00
1 warunkowe wydzielanie sliny... i reszta to bezwarunkowy
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:40:31+01:00
1. BEZWARUNKOWE - kaszel, kichanie, wydzielanie śliny, połykanie
WARUNKOWE - odruch kolanowy, cofanie ręki przy ukłuciu

inne przykłady: BEZWARUNKOWE - odruch stąpania ( małe dzieci )
WARUNKOWE - zapalanie świ
2 4 2