Odpowiedzi

2010-03-04T17:27:16+01:00
W=F*s
F= W/s
W=Ek
F= mv^2 / 2s

wyprowadzasz sobie taki wzór a teraz wystarczy podstawić dane

/ - kreska ułamkowa

^2 - do kwadratu

F = 1*4^2 / 2*6 = 8/12 = 2/3
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:31:32+01:00
Dane:
V = 4 [m/s]
m = 1 kg
s = 6 m
g przyjmuję w przybliżeniu 10 [m/s²]
Rozw.:
Energia kinetyczna jest równa pracy sił tarcia więc:
Ek = Wt
m×V²/2 = T × s
T = m×V²/2 × s = 1 kg × (4 [m/s])² / 2 × 6 m = 1,33 N
1 4 1