Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:38:06+01:00
X-bok kwadratu
z tw.Pitagorasa
x²+x²=(x+3)²
2x²=x²+6x+9
x²-6x-9=0
Δ=36+36=72, √Δ=6√2 to jest trójmian kwadratowy
x=(6+6√2)/2=3+3√2
P=(3+3√2)*(3+3√2)=9+18√2+18=(27+18√2)cm²
1 2 1
2010-03-04T17:44:01+01:00
A - bok kwadratu
a+3 - przekątna kwadratu
-------------------------------------------------
przekątna kwadratujest równa a√2
a√2=a+3
a√2-a=3
a(√2-1)=3
a=3/(√2-1)
pole=a²
pole=[3/(√2-1)]²
pole=9/(2-2√2+1)
pole=9/(3-2√2) mnożę licznik i mianownik przez (3+2√2)
pole=9(3+2√2)/(9-8)
pole=9(3+2√2)
1 2 1
2010-03-04T17:48:18+01:00

przekątna kwadratujest równa a(pierwiastka z 2)
a (pierwiastka z 2)=a+3
a (pierwiastka z 2)-a=3
a (pierwiastka z 2)-1)=3
a=3/(pierwiastka z 2)-1)
p=a (kwadrat)
p=[3/((pierwiastka z 2)-1)](kwadrat)
p=9/(2-2(pierwiastka z 2)+1)
p=9/(3-2(pierwiastka z 2)) mnożę licznik i mianownik przez (3+2(pierwiastka z 2)
p=9(3+2(pierwiastka z 2):(9-8)
p=9(3+2(pierwiastka z 2)
1 1 1