Odpowiedzi

2010-03-04T17:38:11+01:00
X-liczba dorosłych 12
3x-liczba dzieci 36
48-liczba wszystkich gości
x+3x-liczba wszystkich gości 12+36=48
x+3x=48
4x=48/:4
x=12
Odp. Dzieci było 36, a dorosłych 12...
2010-03-04T17:38:15+01:00
Było 48 osób podziel to na 4 wychodzi 12 czyli dorosłych było 12 a dzieci 3x12=36
odp.Było 36 dzieci i 12 dorosłych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:39:54+01:00
X- liczba dorosłych
y- liczba dzieci
x+y=48
3x=y

rozwiązyjemy uklad rownań

x+3x=48
4x=48
x=12


3*12=y
36=y

dorosłych było 12, dzieci 36