Samochód przejechał odległość 75 km w czasie 45 min. oblicz średnią prędkość pojazdu na całej trasie. Jaką drogę przebył ten samochód po 20 min. jazdy? Zakładamy, że prędkość samochodu jest stała na całej trasie.

prosze o całość zadania (dane szukane i wzór)

2

Odpowiedzi

2009-10-20T21:14:27+02:00
Średnia predkosć=27,8m/s po 20 min pokona odległość33,36km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:14:34+02:00
Korzystamy z wzoru V=S/t

V-prędkość
S-droga
t-czas

Dane: S=75km t=45min. = 0,75h
Szukane V(śr)=? t(20)=?

V=s/t=75km/0,75h=100km/h

Gdy mamy średnią prędkość z jaką poruszał się samochód możemy obliczyć jaką drogę pokonał po 20 min. ze wzoru S=V*t

t(20)=20min = 0,33h
S=V*t S=100km/h * 0,33h = 33 km

Odp. Samochód pokonał po 20min drogę 33 km.