Z hektara uzyskuje się przeciętnie 37 kwintali zboża.1 ha to 10 000 m², a kwintal to 100 kg.Ile zboża uzyskuje się przeciętnie z 1m² gruntu?


Dziadek Mikołaja, zapytany, czy widział krasnoludka, odparł: "Tak, widziałem kiedyś, jak skrzat i krasnoludek się ważyli. Skrzat był o 610mg cięższy od krasnoludka,a razem ważyli 5,27g." Ile według dziadka ważył skrzat, a ile krasnoludek?

proszę o działania i odpowiedzi, podpowiem, jeżeli byłoby to potrzebne, że 1g = 10000mg

2

Odpowiedzi

2010-03-04T17:55:55+01:00
Skrzat= 263805 krasnal= 263195
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • ducu
  • Początkujący
2010-03-04T18:05:44+01:00
10000m² - 3700 kg
1m² - x
x = 3700 kg * 1 m² : 10000m²
x= 0,37 kg
Odp.:Przeciętnie z 1m² uzyskuje się 0,37 kg zboża .
1g = 1000 mg
x-waga krasnoludka
x + 610 mg - waga skrzata
x+x+610 mg = 5270 mg
2x = 5270 mg - 610 mg
2x = 4660 mg /:2
x = 2330 mg = 2,33 g
2330 mg + 610 mg = 2940 mg = 2,94 g
Odp.: Krasnoludek waży 2330 mg , a skrzat 2940 mg .
7 4 7