Odpowiedzi

2009-10-20T21:12:40+02:00
40 kg roztworu 80 % + 40 kg rozztworu 60 %= 80 kg roztworu 70 %

pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T21:21:01+02:00
X-ilosc roztworu 80% y-ilość roztworu 70% y=x+40kg teraz napisz układ równan pierwsze równanie to 80%x+60%×40kg=y×70% a drugie równanie to x+40=y i mamy dalej 0,8x+0,6×40=0,7y a x=y-40 i to podstawiamy do pierwszego równania i masz 0,8[y-40]+24=0,7y i dalej 0,8y-32+24=0,7y czyli w koncu 0,1y=8 czyli y=80 a x=y-40=40 czyli trzeba dodac 40kg-pozdrawiam